onsdag 28 mars 2012

Våren är här!







Underbart med lite varmare väder eller hur? Körsbärsträden har börjat blomma lite sakteliga men om en vecka ungefär blommar de säkert för fullt.
Sköldpaddorna i dammen vid buddisttemplet ligger och lapar sol i vårvärmen också, och citron och andra citrusfrukter verkar redo att plockas. Längtar efter en andlig vår med mycket frukt!!! Har även haft en ekumenisk pastorssamling i förra veckan. Lukas hade kräksjuka också men är redan bra i magen men har ont i halsen. Han fick sockervatten intravenöst på sjukhuset eftersom han inte kunde behålla vätskan. Visst var han dukktig?

2 kommentarer:

  1. Vad skönt att han redan mår bättre!
    Visst vill vi väl ha en andlig vår! Och den kommer.

    Min vän börjar tala, han säger till mig:
    Stå upp, min älskade, du min sköna, och kom.
    Ty se, vintern är förliden, regntiden är över, den är förbi.
    Blommorna visar sig på marken, sångens tid har kommit,
    och turturduvans röst hörs åter i vårt land.
    Fikonträdets gröna frukter skiftar färg,
    vinstockarna står redan i blom, de sprider sin doft.
    Stå upp, min vän, min sköna, och kom!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för kommentaren. Gud välsigne dig i Thailand!

      Radera